Õhtus on hetki,

Ja selliste hetkede jaoks, kulub kamaluga shokolaadi ja tassike kuuma teed. Eriti hea, kui on törts vaikust ja natuke kuuma vett turjale lastud. Istud köögis, vaatad pimedasse öhhe, mekid sooja teed ja krõbistad suhkrukringleid ja lõpp hea on 💚

Päeval, eksole, tõmbas eesti keele õpetaja oma uhke hindamissüsteemiga, küll motivatsiooni õppimiseks nulli, aga küllap see tänapäeva koolis, vist polegi oluline.

Friedrich Reinhold Kreutzwaldi muinasjuttude jutustamine.

Tegemata

Vihikusse tehtud kokkuvõtted on väga head, kuid positiivse hinde saamiseks on vaja ka klassi ees jutustada. Hinne koosneb kahest osast. Kuni üks neist (jutustamine) on 1, on ka koguhinne 1.

Nagu õpetaja kommentaarist nähtub, on kirjalik osa väga hea, ehk viis. Meie ajal oli koolis ikka nii, et 5+1=6/2=3. Aga mitte, meie koolis.

Aga selline mõttetera…Hinded peegeldavad alati õpilase ja õpetaja koostööd.

http://stud.sisekaitse.ee/Teppan/Opiteooriad/esinemishirm.html

Meie koolis, ilmselgelt, igasugune tugisüsteem puudub, sest kirjutades, murest psühholoogile, sain vastuseks, vaat nii

“Usun, et hinnet on võimalik parandada mõnel järgmisel tunnil, mil ka mul on võimalus klassi minna.
Vestlesin eile õpetajaga ja olin teadlik, et täna teise tunni ajal on vastamine. Paraku olid mul samal ajal vestlused teiste õpilastega ning seetõttu ei saanud minna tundi.”

Aga minu esialgne pöördumine oli 15.10 ja ajendatult end. Tartu Kommertsgümnaasiumi praktikale.

“….laste õppeedukus kannatab ja õpetajad ei tee välja, et lastel ongi probleem. Mitte, nad moepärast ei taha klassi ette vastama minna.
Rajaleidjast, öeldi, et nemad sellega, ei tegele, pöördugu ma teie kui kooli psühholoogi poole ja vajadusel küsigu ma vastav tõend, et lapsed ei peaks koolitunnis klassi ees, teiste ees esinema, vastama. Palun määrata suuremas mahus kirjalikke töid.”

Hoolimata Rajaleidja soovitusest ja pöördumisest kooli poole, tunnen, end vastu seina jooksnuna ja enam tõepoolest ei jaksa. Lapsevanema rõõm, eks ole. Tegelikult on üsna nadi tunne, et võimled ja annad endast kõik, et seda õpimotivatsiooni oleks lapsel. Aga selline suhtumine, võtab endalgi keti maha.

Aga…nagu ütlesin, selleks on vaja head hetke õhtus, kus taipad, et koolis surutakse ruut kolmnurka ja sinna lihtsalt pole midagi parata. Sina, joo kodus teed, naudi hetki, vaikust, teed, oma peret ja no tõesti, tegelikult pole see lahendus ka mägede taga. Siinsamas. Rahune. Lõdvestu ja juba ta viipabki Sinule. 😉

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga