Kas oled tĂ€hele pannud, millised hetked tĂ€idavad sind positiivse energiaga ja panevad naeratama? Need ei peagi olema vĂ€ga ajamahukad tegevused, vĂ”ib-olla pelgalt hommikupudru nautimine, voodi ĂŒles tegemine vĂ”i minut segamatult vannitoas viibimist on see, mis sind laeb. Teades, mis on sinu heaolu seisukohast sulle kĂ”ige olulisemad tegevused, oskad sa ka kĂ”ige hallimal argipĂ€eval endale pai teha. Anna endast parim, et need minutid enda jaoks leida – ja kasuta neid minuteid siis targasti, ole oma tegemistes teadlikult kohal.

Austa iseennast ja pea meeles, et oled lisaks lapsevanemale palju muudki. Oled inimene, kellel on oma hobid, meeldimised ja saavutused. Ema on ainult ĂŒks osa sinust. See on tĂ€htis osa, aga see on vaid ĂŒks osa. Ära eira oma isiklikke vajadusi, sest see kurnab, tekitab stressi, kahjustab tervist ja suhteid. Kandes hoolt ka teiste osade eest, tunned end terviklikuna ja hoiad korras nii suhte iseenda kui ka oma lĂ€hedastega. Sa oled Ă”nnelikum ja sul on rohkem energiat, see omakorda teeb sind paremaks emaks. Kuna lapsed kasvavad vĂ€ga kiiresti, on ju oluline vÀÀrtustada iga koos veedetud hetke.

Tee aeg-ajalt midagi ka lihtsalt lĂ”bu pĂ€rast, ainult sellepĂ€rast, et sa seda tahad. Planeeri juba varakult kalendrisse hetked oma sĂ”prade vĂ”i iseenda jaoks – nii on sul, mida oodata.

Vaimsele heaolule ja vĂ€limusele lisaks pööra tĂ€helepanu oma fĂŒĂŒsilisele tervisele, sest beebi eest hoolitsemine vĂ”ib pikapeale ka sellele mĂ”juda. Kuna vastsĂŒndinud beebi vajab palju lĂ€hedust ja ema kontakti, kanname teda vĂ€ga palju sĂŒles. Beebi aga kasvab ja vĂ”tab kaalus kiiresti juurde, mistĂ”ttu hakkab see koormama sinu selga. PĂŒĂŒdes oma olemist vĂ”imalikult mugavaks muuta, lĂŒkkad sa beebit sĂŒles hoides oma puusad tĂ”enĂ€oliselt pisut ettepoole. See aga on ebaloomulik asend, sest alaselg jÀÀb nĂ”gusaks.

Paindes ĂŒlaselg ja Ă”lad eespool – see on emadel levinud asend, sest nii hoiame last sĂŒles ja toidame teda rinnaga. Ka tuulise ilmaga kĂ€ru lĂŒkates kipume end ette kallutama. MĂ”tle oma rĂŒhile, Ă€ra jĂ€ta seda unarusse ning proovi neid mugavusest tingitud asendeid vĂ”imalikult palju vĂ€ltida.

Ka ei tasu beebit ainult ĂŒhe puusa peal kanda. Nii, nagu oleme harjunud oma kĂ€ekotti ĂŒhel Ă”lal kandma, kanname tavaliselt ka beebit ĂŒhe puusa peal. JĂ€rjepidevalt niiviisi talitades, ei koorma me mĂ”lemat kehapoolt vĂ”rdselt ja lihased lĂ€hevad pingesse.

JĂ€lgi iseennast. Kui istud, istu sirge seljaga, kui toidad beebit, tee seda mugavas asendis. Ka beebi pideva sĂŒleshoidmise asemel viska end aeg-ajalt hoopis pĂ”randale ja mĂ€ngige seal. VĂ€ldi ebaloomulikke asendeid, mis kehas pingeid pĂ”hjustavad ning Ă€ra unusta end sirutada ja venitada. Vaid mĂ”ni minut igas pĂ€evas aitab sind. Saad seda teha beebi kĂ”rvalt vĂ”i luua sellest hoopis ĂŒhe meeldiva hetke iseendale.

Ole terve ja hoolitse enda eest, et hoolitseda veelgi paremini oma perekonna eest!💛

Autor

Kirjuta kommentaar