Ma ei tea, kas ma olen liiga “kogenud” kala, klassijuhataja tundide suhtes, vĂ”i ajas mind marru lihtsalt, see liigne nĂ€mmu- mĂ€mmu tĂ€iskasvanute harimises, seoses sellega, mis ootab me pisikesi jĂ€reltulijaid nende esimesse klassi minemisega.

Me tahame olla haritud tÀiskasvanud, kes omaksid loogilist mÔtlemisvÔimet, ratsionaalsust ja praktilist meelt, aga mis puutub loogilisse kaasa antud meelesse, siis tÀna tekkis kohati kahtlus, et kuidas me eeldame neid asju oma vÀikestes 7 aastastes lastes, kui vanematena tundub neis asjus pisut vajaka jÀÀvat.

Klassijuhataja tund algas koolipsĂŒhholoogi loenguga, mis oli kogu koolimineva eelduseks, et laps, kool ja vanem peavad tegema koostööd. Juhtima ĂŒht paati nii öelda. TĂ”tt öelda, midagi uut ei kuulnud, ja tundus nagu arusaamatu mĂ”eldagi, et mĂ”ni lapsevanem, kuulis sellest jutust, midagi tĂ€iesti uut, kĂ”rvataha panemiseks.

Saime esimesed töövihikud 📚 ja kapivĂ”tme riietehoidmiseks.

Siis klassijuhataja rÀÀkis huviringidest, esimesest pĂ€evast, spordipĂ€evast, matkadest, stuudiumist, millest mĂ”ni polnud kuulnudki midagi. Mis see on ja kuidas seda kasutada saab?💡 Ja selle kasutamise Ă”petuseks kulus mitukĂŒmmend minutit.

Kuid kĂŒsimused stiilis, et kas Ă”pikupaberid 📗📘📙peavad olema ĂŒhesugused, vĂ”i peavad olema kindlat vĂ€rvi? Kas vihikud peavad olema vĂ€ikese ruuduga? Kas pliiatsid peavad ka kandma lapse nime vĂ”i et milleks on vajalik Ă”pilaspilet 😀 tĂ”esti tĂ€iega stiilne.

Kogu saadav informatsioon, oleks olnud lihtne infokirjaga vanematele meili teel vĂ”i hiljem stuudiumisse saata, oleks kokku hoidnud, me kĂ”ikide aega. Mina tulin Ă€ra kell 19.45 (algas kell 18.00) ja mĂ”tlesin kĂŒll omaette, et kuigi Ă”petaja tundus tore, ja klassis on uusi lapsevanemaid, kes neutraliseerivad vĂ”ib olla nende lastevanemate pingeid, kes oma ĂŒleelamised lasteaiast pingsalt kaasa pakkinud. Siinkohal siis viitan sellele, kuidas klassijuhataja tĂ”statas klassikassa teema ja rahakogumise ĂŒrituste tarbeks ja ĂŒritas ilmselt nalja teha, et igaĂŒks maksab oma lapse eest ikka ise, et keegi teine seda ei pea, tegema. Siis teatud lapsevanem(ad), ei saanud jĂ€tta torkamata, et lasteaias polnud neile vÔÔras, ka teiste laste eest asjade kinnimaksmine.

Tegelikult huvitakski, et mida vĂ”i keda silmas peeti 😀 tundus maru ĂŒlekohtune vihje olema. Keegi ei kĂ€skinud lasteaias mitmekĂŒmne euroseid kinkekaarte ja kingitusi Ă”petajatele teha. Selles, naljas me kaasa ei teinud. KĂ”ik jooksvad kulud, teatripiletid jne, katsime loomulikult ise, seega tundub natuke ĂŒlekohtune see vĂ€ide.

Igaljuhul, arvati, et mingit jooksvat tasumist ei ole vaja. Kogume esimese hoobiga 50 eurot nĂ€gu koolialguses, aastakuludeks ja nii ongi. Vaevalt kĂŒll.

Aga ei hakanud vastuvaidlemiseks suud pruukima. Elu on nĂ€idanud, et ĂŒksik huikaja kĂ”rbes, trambitakse kĂ”rbeloomade poolt sĂŒgavale liiva.

Kujuneb nii nagu kujuneb. Ja lapsevanemad saavad paljugi teha, et laste suhted pĂŒsivad head ja lĂ€hedased, nagu tegid lasteaias, seda Ă”petajad. Et meil kĂ”igil oleks hommikul turvaline laps kooli saata, lootuses, et lapsel on turvaline ja soodsaks Ă”ppimiseks ettevalmistatud keskkond. Vanemad ei peaks oma antipaatiat, kui kellegil on, teiste vanemate vastu vĂ€lja nĂ€itama, oma laste eeskujuna.

Seega huvitav kohtumine oli, kuid siiski, ei midagi suuremat sorti uut.🙂