Kirjutasin pool tundi tagasi ĂŒhe postituse VÀÀnikute facebooki seinale. Paraku tegin nĂ€puvÀÀratuse ja kogu kirja pandu kulges kuhugi lĂ”pmatusse. Mis seal siis ikka. TĂ€pset sĂ”nastust enam ei mĂ€leta aga rÀÀkisin ma seal sellest, kuidas kooli keskkond ning Ă”petajate ĂŒldine suhtumine mĂ”jutavad Ă”pilase ĂŒlesannet Ă”ppida. Jah, Ă”pilase töö ĂŒlesanne on Ă”ppida. Ülesande lahendamiseks vajalikud tingimused peab looma aga kool.

Olles nĂŒĂŒd siis peaaegu kaks nĂ€dalat uhke kodukoollasteaed juhataja, Ă”petaja mitmetes ainetes 1, 5 ja 6 klass, siis tean, et kui Ă”pilasel korda pole, siis ei saa teda ka sundida töötama, kus tingimused paigas pole. Miks me eeldame, seda siis koolitingimustes?

Koolis peab olema tagatud Ôpilase heaolu ja turvalisus. Arvestatud lapse heaoluga.

No meil on see koduĂ”pe kool ja lasteaed kergelt paika loksunud. JÀÀb aega veel Ă”ues kĂ€ia, ja raamatuid lugeda ja vĂ”ib olla vahepeal mitte midagi tehes, telerit vaadates, aega lapikuks lĂŒĂŒa. VĂ€ikse pĂ”nni tuduajad ja Ă”ueskĂ€igud jne.

Aga, see on ilmselt vaid nii, sest mĂ€rtsis vahetasid mu suured vÀÀnikud kooli. TĂ”in nad Ă€ra SUUREST koolist ja viisin nad pisut VÄIKSEMASSE kooli, mis minu jaoks on SUUREMA VÄÄRTUSEGA kui esialgse kooli 5 ja 6 klass.

Ei soovi aga SUURE kooli ebaĂ”iglasse olukorda panna, sest tegelikult on SUURE kooli algklassi majas, ĂŒks imeline esimese klassi Ă”petaja, kelle suhtumisest, teotahtest ja alati naeratavast nĂ€ost, vĂ”iksid eeskuju jĂ€rgida ka SUURE kooli SUUR maja. Sellist klassijuhatajat oleksin ma oma lastele soovinud ka nende koolitee alguses.😀 vĂ”rratu inimene ja kĂ”ige Ă€gedam Ă”petaja, seal SUURES koolis ĂŒldse.

Jah, palju sĂ”ltub koolist. Suhtumistest. Inimestest. Õpetamisstiilist.

Möödas see suurte vÀÀnikute etapp, seal SUURES koolis. LĂ”puks ometi. TĂ€nan head inimesed Rajaleidja keskuses, kes te kinnitasite, et mu lastel pole midagi viga. 😀 ja tĂ€nu erinevatele mahajÀÀmustele koolitöös, vajaksid nad mĂ”nes aines individuaalset ainekava.

SUUR kool leidis, et neil pole ressursse, ei inimesi ega raha, ja nemad ei saa teha, mida iga lapsevanem oma lapse paremaks Ă”ppetööks vĂ€lja pakub. Omapoolsete lahenduste vĂ€ljatoomistega oldi nii kitsid, et ka Rajaleidja spetsialist imestas selle ĂŒle.

Seda enam on mul siinkohal hea rÔÔm vÀlja tuua, kuidas siin jooksebki vahe sisse SUURE ja MEiE kooli vahel.

Meie uus kool, vĂ”ttis lapsed, keset kooliaastat hea meelega vastu. Kogu asjaajamine oli kiire, meeldiv ja konkreetne. Lastele pakuti vĂ”imalust proovipĂ€eval osaleda oma uue klassi ĂŒhes ainetunnis. Üks ĂŒtles kohe, et nii harjumatu oli tunnis olla, et Ă”petaja ei karjunud kordagi klassis. Tema enam SUURDE kooli ei lĂ€he ja tema liitub kasvĂ”i kohe uue kooliga.

NĂŒĂŒd on nad siis mĂ”lemad koolis, kus lapsi Ă”petatakse, juhendatakse, rÀÀgitakse viisakalt ja vaikselt. Naeratavad. Kiidetakse ja tunnustatakse. Esimestel pĂ€evadel saadud viied, arendasid soovi edasi pĂŒĂŒda – nagu sport, vĂ”i trenn kus enda arendamiseks tuleb pingutada, nii et lihased jĂ€rgmine pĂ€ev tunda annaksid.

Tundus, et hakkas minema ja siis đŸ’ŁđŸ’„ hull coroona ja koduĂ”pe.

Aga kardetud eduelamuse takerdumine ja probleemide tekkimine, muundus praeguseks olukorraks selliseks, et meil on sĂŒsteem. Ise tahavad Ă”ppida, on pĂŒĂŒdlikud ja peale juhendamist ( rakendan Rajaleidja soovitusi) saavad oma tunni ja koduste töödega hĂ€sti hakkama. Probleeme pole. Aga eduelamusi on juba mitmeid.

Mulle isiklikult meeldib, et Ôpetajad suhtlevad ise lastega. Suhtlus kÀib lÀbi stuudiumi, meilide ja vestlus on viisakas. Antakse tööde kohta tagasisidet ja juhitakse tÀhelepanu, mida teine kord teisiti teha.

Olen oma laste hindeid vaadates mÔelnud, et kuidas SUURES koolis, mis alusel neid hinnati vÔi mismoodi neid siis Ôpetati. Mul lÀheb kodus, mÔnele ainele pÀris korralik mahv.

Siinkohal tÀnan OMA keskkooliaegset klassijuhatajat, kes on meid aeg ajalt saksa keele grammatikaga aidanud.

Siinkohal tĂ€nan ka end Tartu KommertsgĂŒmnaasiumi eesti keele Ă”petajat, kes meile “AsesĂ”nade” teema selgeks tegi.

Siinkohal tÀnaks ka supertoreda meeskonna töö eest MEIE kooli Ôpetajaid ja juhtkonda, vÔimaluse eest liituda kooliperega, ning nÀha koolielu, sellisena nagu see oleks vÔinud SUURES kooliski, olekski PIDANUD olema pea kuus aastat.

Ma olen ÀÀretult rÔÔmus, et tĂ€nu uue kooli vahvatele Ă”petajatele ja toetavale klassigrupile ( kus osalevad ka Ă”petajad), jagatakse infot, kurdetakse muret ja kedagi ei jĂ€eta ĂŒksi nurka ulguma. On minu laste Ă”piisu taastunud ja on suutelised ka ĂŒksi iseseisvat tööd tegema vĂ”i uue teema suulise juhendamise saatel, ka hinde peale “viis” Ă”ppima.

Mis kĂ”ige olulisem, nad tahavad pĂŒsida “jĂ€rjel”, seega koduĂ”ppes pingutavad nad pisut rohkem, et tunnitööd ja koolitööd jĂ€rgmiseks pĂ€evaks oleks samal pĂ€eval tehtud. Kui nĂŒĂŒd mahtu vaadata, siis need lapsed on PÄRISELT rohkem Ă”ppinud uude kooli minekust, kui SUURES koolis novembrist kuni koolivahetuseni.

Mitmed inimesed, kiidavad ja patsutavad Ôlale, et tegime selle julge sammu. Jah, tundub et mÔnikord tuleb eesmÀrgiks seada oma lapse heaolu, mitte oma lapse soov, sÔpradest mitte lahkuda SUURES KOOLIS.

Praegu on mĂ”lemad TÄIEGA rahul 😉

Mina olen rahul, et sĂŒsteem kodus koollasteadkontor ja pĂ”nni jaoks toimib. 😀 tĂ€nud veelkord suurepĂ€rasele kooli meeskonnale.

Me kÀime Ôues aeg ajalt pead tuulutamas, et ikka uued tarkused juurde mahuks, ning pahn tuulega eemalduks.

NĂŒĂŒd, kui mĂ€nguvĂ€ljakule ei saa. Tuleb otsida muid variante, kuidas Ă”ueskĂ€imine pĂ”nevaks muuta.

Samm ja tĂ”ste 🙂
Vaat, kuidas otsib…
Rahu ja vaikus ja liiv ja vesi ja kivid ja tokikesed.

Jah. Kodukoollasteaed on pÀris vahva. Hoolimata erinevatest piirangutest.

Teate, mis on Ă€ge? Liikluse poolest on mĂ”nusalt ohutu kĂŒlavahel kĂ€ia, kartmata, et liiga uljalt gaasi pedaali tallav sohver, lĂ€bi kĂŒla lendab.

MĂ”nus kevadilm on ka tĂ€na 😀

Nb. Olen viimases paaris postituses, natuke tĂ”re olnud teatud vallavalitsusega, kellele allub SUUR kool. Aga egas eriarvamused ĂŒhe teema suhtes, pea saama ainsaks kokkupuuteks.

Tahaksin siinkohal tÀnada meie valla vallavalitsust, ja sotsiaalvaldkonna töötajaid, kekes on vÀga abivalmid ja vÀga toetavad, coroona viirusega vÔitlemisel ning toetavad koolilapsi, peresid, kes ennastunustavalt teistele abiks on. AitÀhh!