Pole ühtegi halba asja ilma heata. Aitäh nende ägedate asjade eest, mille koroona on meie elus muutnud, näidates ka asja positiivsemat poolt

Muidugi positiivne aeg sai alguse, kui väänikud kooli ära vahetasid. Väiksem kool, rahulikud õpetajad ja meeldiv õppekeskkond oli algselt harjumatu, aga positiivne. Tundus, et otsus oli õige.

Ja siis tuli koroona, mille tagajärjel kool ja lasteaed hoopis koju jäid. Alguses tundus, et me läheme kõik hulluks. Teisel päeval oli juba parem ja kolmandaks päevaks oli rütm sees.

Lasteaia laps sai kaua magada, hommikusöök ühine. 1 klassilaps alustas 8.15 ja suuremad kell 9.00

Nädalalõpuks paika tiksus, ainete läbimise kord ja korda mööda arvutis lahendatavad tunni ja kodutööd.

1 klass sai valmis oma töödega kell 12-13.00 ja suuremad vastavalt tehtud töödele. Alguses, kulus õppimisele, isegi 8 tundi, mõned tunnid pausi ja siis mõnede kodutööde lõpetamiseks.

Kodukontor, läks pausile ja “kasutasime” öötundide arvelt, minu enda patareide laadimise arvelt.

Aga kõik see õpetas mullegi süsteemsemat, konkreetsemat ajaplaneerimist. Ka vaba aja planneerimist ja suuta kogu see kõik kordineerida kodus nii, et kogu see mäng väikese poisi uneaja arvelt ei käiks.

Mis mind üllatas positiivselt, oli see, et väänikutel oli soov oma asjad korras hoida, mitte lünki sisse jätta. Ei löödud käega asjadele, mis rasked olid. Mõned head hinded ja hinnangud olid taastanud usu, et ehk nad polegi nii lootusetud.

Kui ma võrdlen õpetajate suhtumist, ja nõudmisi, siis laps ja õpetaja suhtlevad omavahel väga palju. Nõutakse palju rohkem, kui varem nende käest nõuti. Infovahetus käib stuudiumi ja emaili teel. See, mida lapsevanem näeb stuudiumis, on vaid osake suurest plaanist.

Nii et koduõpe on natuke pluss selleks, et harjuda uue kooli nõudmistega ja eeldustega, kuidas või mida vormistada, kuidas mingi õpetaja hindab või ootab asjade vastamist. Ja kodus saab rahulikult harjutada, kuidas õppida õppimist ning seda teooriast praktikasse rakendada. Omaette nokitsemine, sobib kõigile.

Pisema piigaga on rohkem loovust vaja kasutada, korjata oksi, jälgida lehte minemist, vaadelda kevadlilli, teha katseid, joonistada. Matemaatikas arvumaju, arvutada. Ka siingi saab loovust rakendada.

Lasteaialapsele renditud kassikostüüm lasteaeda etenduse tarbeks, sai kasutuse koduseks etenduseks.

Me teeme ühiseid lõunasööke, lasen neil olla kokk- igaüks üks toidukord.

Pühapäevane hommiku tervise snäks

Valivad retsepti, kasutavad olemasolevaid koostisaineid ja katavad laua. Köögitoimkond peseb hiljem nõud.

Hommikused kreemisaiakesed
Võileiva brigaad

Käime õues: jalgratas, kiikumine, jalutamine, liulaskmine. Aiamaal on vaja hakata toimetama. Tegevust jagub, kui kehalise kasvatuse aktiivtundidest videoklippe puudu jääb.

On muidugi tujutsemisi ja riide. Ja telekas tahaks ka olla kõige parem sõber. Nutiseadmeid neid pole. Telekat max 1 tund päevas ja arvutikasutust vabal päeval 30 minutit.

Olulisel kohal suurtel ja väikestel on mäng.

Poisid mängimas.

Seega üldises plaanis ei ole midagi hullu ja üsna tavaline koosolemise vägi ja koolkodulasteaed 🤗

Lihtsalt natuke rohkem, kui varem😀

Autor

Kirjuta kommentaar